péntek, január 27

Flux Capacitor "ECHO for PRESiDENT!" #23 mixtape

Hosszas szünet után újult erővel jelentkezik az ECHO for PRESiDENT sorozat. Mostani epizódunk vendége egy igazán különleges fiatalember, aki egyedi stílusával a barokk kor szépségét ötvözi napjaink zenei vehemenciájával.


Szia! Először is kérlek, mondj magadról pár szót!
Lukasnak hívnak, 23 éves vagyok és Bécsben lakom. Jelenleg “Flux Capacitor” néven írok zenét.

Villamosmérnökként igen érdekesnek tartom a művésznevedet, nem éppen szokványos névválasztásnak tűnik. Honnan jött?
Hát, nem is tudom igazán, milyen lenne egy szokványos művésznév. A Flux Capacitor (magyarul Fluxuskondenzátor) egy találmány a “Vissza a jövőbe” című filmből, ami a DeLorean sportkocsiból időgépet varázsolt. Amikor ezt a nevet választottam, igen nagy hatással volt rám a 80-as évek zenéje, innen jön az összefüggés.
Ugyanakkor, a zeném igen sokat fejlődött és változott az évek folyamán, most már inkább az a célom, hogy én vigyem időutazásra a hallgatókat.

Miként kezdődött a zeneírás számodra?
6 éves koromban játszottam furulyán és énekeltem is, a furulyát azonban hamarosan felváltotta a zongora. Pár évet tanultam zongorázni, de nem élveztem igazán. Elhanyagoltam, mert úgy éreztem, hogy nem kötnek le eléggé azok a művek, amiket gyakorolnom kellett és ebből kifolyólag nem is nagyon tudtam fejlődni.
Az igazi hangszeremet 12 évesen találtam meg, ekkor kezdtem elektromos gitáron játszani. 18 évesen visszatértem a zongorához is, mert úgy éreztem, nagyobb teret kínál a többszólamúság szempontjából.

Tudnál-e olyan előadókat mondani, akikkel szívesen írnál közösen zenét?
Nem igazán. Szerintem a zeneírás valaki mással egy hatalmas tapasztalat lenne és igazából rengeteg ügyes és tehetséges producerrel lehet találkozni manapság.

Sokáig tart számodra egy saját zene vagy egy remix elkészítése? Milyen felszerelést használsz?
Ez igazából a zenétől függ, de általában szükséges hozzá egy hosszabb időtartam. Sokszor előfordul, hogy csak ülök a laptop előtt és nem igazán van ihlet. Máskor pedig csak úgy megcsap egy ötlet, és simán jönnek a hangok egymás után. Általában egy-egy ilyen pillanat után indul be igazán maga a zeneírás, és kerülnek befejezésre a számok.
Ableton Live-al írom a zenéket, emellett játszom egy Jackson SL2H elektromos gitáron, amihez egy Marshall TSL 601 erősítőt és egy Shure SM57 mikrofont használok, valamint van egy APC40 kontrollerem is.

A zenéidben igen bonyolult dallamokkal lehet találkozni. Te magad írod őket vagy mintákat használsz?
A zenéimben valamennyi hang az én találmányom, nem használok mintákat.

Ki vagy kik hatottak igazán a hangzásodra?
Meggyőződésem, hogy minden zene, amit hallok – akár véletlenül is – hatással van valamilyen szinten rám.
Amikor gitározni tanultam, leginkább punk rockot és heavy metalt hallgattam: The Offspring, Van Halen, Green Day, Iron Maiden, Deep Purple, Metallica. Majd idővel fokozatosan áttértem a 80-as évek heavy metaljára, főleg a klasszikus ihletésű vonalra például Yngwie Malmsteen, Jason Becker, Uli John Roth, Joe Satriani, Tony Macalpine, George Bellas stb. Ezt követően – mintegy fejlődés részeként – jutottam el a klasszikus zenéhez, azon belül is főleg a barokkhoz.
Zenei tanulmányaim során arra törekedtem, hogy a lehető legtöbb zenei stílust megismerjem és találjak mindegyikben valami újat és érdekeset. Játszottam jazz és funk stílusban is a gitáróráim során, majd ezt követően robbant be az elektronikus zenei érdeklődésem. Elsősorban DANGER, Trentemoller, F.O.O.L. és a Bloody Beetroots gyakorolt rám óriási hatást, többek között persze.
Úgy érzem az én hangzásom tulajdonképpen egy keveréke mindezeknek a stílusoknak, amelyek inspiráltak engem az évek folyamán. Egy keveréke a barokk-szerű dallamoknak, a keményebb elektro basszusoknak és a harmonikus, könnyedebb gitárszólóknak. Legalábbis jelenleg így tudnám leírni a legjobban.

Amint említed is, a zenéd leginkább egy ötvözete a szép dallamoknak és a kemény, energikus basszusoknak. Hogy sikerül megtalálni az ideális egyensúlyt e két végpont között?
Hát, időnként valóban elég nehéz, és nem is állítanám, hogy minden alkalommal sikerül. Néha mégis egy hang kiválóan illik egy másikhoz, és így könnyedén megy.

Ezúton is szeretnék gratulálni Neked, mivel egyike vagy az igen híres Kepler 2.0 remixverseny győzteseinek. Mit gondolsz, ez eddig a legnagyobb eredmény, amit zenei téren elértél?
Köszönöm szépen. Igen, engem is meglepett az eredmény, ez volt az első remixverseny amin részt vettem, és rögtön a győztesek között végeztem. NATION – Kepler c. zenéjének a dallamát vettem alapul és ehhez tettem hozzá két további hangot. Ezt a győzelmet egy igen nagy eredménynek tartom. Valószínűleg ez a legnagyobb sikerem eddig, bár Paganini Caprice No. 24. művének megtanulása gitáron szintén nem volt egyszerű.

A hangzásra visszatérve, a tied igazán egyedinek mondható: olyan, amit hiányolok manapság az elektronikus zenéből, mivel rengeteg producer igyekszik inkább a trendeket követni a saját maga által kialakított hangzás helyett, és áttér például dubstepre. Mi a véleményed erről, és miként látod az elektonikus zenei szcéna fejlődését a következő 2-3 évben?
Nem igazán hiszek a műfajokban. A producerek azt csinálnak amit akarnak, és olyan zenéket írnak, amik igazán tetszenek nekik, még akkor is, ha az nagyon hasonlít más zenékre. Alapvetően új hangzás nincsen, inkább csak a különböző zenei hatások újabb keveredéséről beszélhetünk. Ha ezek a hatások olyan stílusoktól érkeznek, amelyek hasonlítanak egymásra, akkor nem születik semmi új. Ez mégse probléma, ha az embereknek ez tetszik.
Én úgy látom, hogy manapság az elektronikus zene roppant népszerűvé vált. Nem igazán tudnám megmondani, hogy milyen fejlődés várható a következő években, esetleg még populárisabbá válik-e. Ugyanakkor meggyőződésem, hogy el fog érni egy pontot, ahonnan ismét kicsit a háttérbe szorul majd.

A sok kiváló zenéd hallatán felmerül a kérdés, hogy tervezel-e egy EP-t vagy egy LP-t kiadni. Mik a jövőbeli terveid?
Szeretnék egy három trekkes EP-t kiadni, ahol a három zene egy konkrét téma köré épül, de nem tudom, hogy erre lesz-e lehetőségem a közeljövőben, ugyanis februárban Lisszabonba költözöm, pár hónapig ott tanulok, és a felszerelésemet nem tudom magammal vinni. Legjobb esetben is csak mixeket fogok tudni felvenni ez alatt az idő alatt.
A további terveimet illetően egyre inkább érdeklődöm a filmzenék iránt is, talán ezzel is foglalkozni fogok majd.

Kérlek mutasd be pár szóban a mixedet! Mit fogunk hallani?
Azt hiszem leginkább egy ízelítő abból, hogy mik inspirálnak zeneírás során. Szerepelnek benne gitáros zenék, barokk témák és – természetesen – elektronikus zene. Megtalálható benne jó pár saját zeném, de olyan zenék is, amelyeket mostanában hallgatok vagy az évek során komolyabb hatást tettek rám.

Ha éppen nem zenét írsz, mivel töltöd az idődet?
Jogot hallgatok a bécsi egyetemen, ami időnként meglehetősen elvonja a figyelmem a zenétől (ez természetesen a másik irányba is igaz). Érdekel a filozófia, szeretek olvasni. Télen, ha csak tehetem, elmegyek snowboardozni, míg nyáron gördeszkázom és bringázom.

Mit gondolsz a “ECHO For PRESiDENT” projektről és az ECHO blogról?
Én remek ötletnek tartom, természetesen nem csak azért, mert szerepelek is benne. Fiatal, kevésbé ismert zenészek is lehetőségek kaphatnak ezáltal arra, hogy a zenéjüket hallhassa a közönség, anélkül, hogy ehhez egy nagyobb kiadóhoz kellene bejutniuk egy csomó pénz árán. Az olyan blogok mint az Echo Show fontos részét képezik az underground zenei élet fejlődésének. Köszönöm a lehetőséget!

Végezetül, mit üzennél az ECHO Show olvasóinak?
Köszönöm egyenként mindenkinek, aki veszi a fáradtságot és meghallgatja a zenéimet. Keep on barockin’!

Flux Capacitor "ECHO for PRESiDENT!" #23 mixtape

1. Uli Jon Roth – The Tempest (A. Vivaldi – The Four Seasons, L´Estate - Summer, 3rd Movement: Presto, op. 8 No. 2 RV 315)
2. NATION – Kepler 2.0 (Flux Capacitor Remix)
3. Samuel Ietto – Flamethrower
4. Flux Capacitor – Mephistopheles
5. Drivepilot – Devils in Milan (Liberty Redux)
6. GFT – Signs
7. J.S. Bach – Minuet in c Minor BWV 813a
8. Beastmode – Ode to Bhaal (Gör Flsh Remix)
9. Flux Capacitor – VTOPIA (RAUPE Remix)
10. Snapcrack – Over my dead body
11. Jeff Wayne – Eve of the war (Nadisko Remix)
12. J.S. Bach – English Suite No. 6 in d Minor BWV 811; Gavotte da capo
13. DJ Antention – Rapid Fire (F.O.O.L Remix)
14. Flux Capacitor – woina i Mir
15. F.O.O.L – To Japan and never back II
16. Labrat – Feelings
17. Flux Capacitor - Argo

CONTACT MAIL: fluxcapacitormusic@gmail.com
Flux Capacitor on Soundcloud
Flux Capacitor on Facebook

0 megjegyzés: