szerda, július 13

Mystification "ECHO for PRESIDENT!" #16 mixtape


Ezúttal a magyarországi drum and bass és hardcore szcéna egyik húzónevét hoztuk el nektek, hogy fergeteges mixével borzolja a kedélyeket. Nem is szaporítom tovább a szót, hiszen egy tartalmas interjúnak köszönhetően szinte mindent megtudhattok erről a "rejtélyes" fiatalemberről !

1) Hello Mystification, kérlek pár szóban mesélj egy kicsit magadról.
Sziasztok! Szakács Norbertnek hívnak, 27 éves vagyok és Veszprémben élek. A zene iránti szeretetemet valószínűleg apámnak köszönhetem, mivel Ő is tagja volt egy bandának fiatalabb korában. Az egész eddigi életemet végigkísérte a muzsika. Már 5-6 évesen rockot és metalt hallgattam, majd 12-13 évesen kezdtem felfedezni az elektronikus zenéket és azok alfajait. A drum & bass-el 1998-99 körül ismerkedtem meg, és zeneszerkesztést is etájt kezdtem el.

2) Tudom, hogy nem egyszerű az ilyet időhöz kötni, de mióta is foglalkozol komolyabban a zenéléssel és hogy kezdődött ez az egész?
Komolyabban az ezredforduló környékén fogalmazódott meg bennem, hogy én valójában ezzel szeretnék foglalkozni. Azelőtt is írtam zenéket, elsősorban metal és hip-hop cuccokat, de valahogy a drum & bass-ben találtam meg azt a közös pontot, amiben az összes általam szeretett zenei stílust ötvözni tudom. Akkor kezdtem el céltudatosan demókat csinálni, amiket aztán elküldtem pár rádiónak. Majd 2005-ben Migu (Black Hoe Recordings) felfigyelt a zenéimre a Myspace oldalamnak köszönhetően, és 2006-ban az én két zenémmel (Our World/ Unexplainable Feeling) útjára indította a Black Hoe Recordings-ot. Ez volt talán a legfontosabb momentum a zenei pályafutásom beindulásában.

3) Emlékszem a Mystification névvel való legelső találkozásomra, a számaid iránti rajongásom kezdetét a "Show Me How To Cry"-nak köszönhetem. Azóta nap mint nap furdal a kíváncsiság, hogy mégis hogy születik meg egy ilyen nagyszerű track. Mihez fogsz először, amikor eldöntöd, hogy most valami újat alkotsz?
Az hogy milyen zenét csinálok, nagyban függ az aktuális hangulatomtól, és attól hogy mennyi és milyen inspiráció ér. Általában már az elején eldöntöm, hogy a zene pozitív vagy negatív hatásokkal bírjon. Az viszont teljesen változó, hogy épp mivel kezdem a munkát. Van hogy egy dobtémából indulok ki, van hogy először a basszust csinálom meg, de az is lehet hogy egy dallamfoszlányból alakul ki a fő téma. Nincs kimondott zenekészítési sablonom, a lényeg hogy élvezzem a folyamatot!

4) Milyen szoftvereket és kiegészítőket használsz ezek elkészítéséhez?
Jelenleg Ableton-t és Reason-t használok külön-külön, illetve rewire módban, valamint az utómunkálatokhoz néha Sound Forge-ot. Ezeken kívül persze megvannak a kedvenc VST plug-in-jeim, mint pl. a D16 Group Audio Software, a Rob Papen és a Native Instruments termékei.

5) Csak úgy, mint más producerek, Te is ha új stílus vizére evezel, egy side-project mögé rejtőzöl. Az "Oblivion" album kapcsán régebben volt már erről szó a blogon.
Pontosan mit is takar a Mystake név és mire számíthatunk, amikor ezt látjuk a tracklistben?
Mivel sok féle zenét szeretek, már régóta gondolkodtam egy teljesen más alteregón, ami homlokegyenest más, mint a Mystification cuccok, de mégis én vagyok. Semmiképp nem akartam a mostani sablon alapján életre hívni egy dubstep projectet. Amúgy nincs semmi bajom a dubsteppel, sőt szeretem hallgatni, de nem érzek rá késztetést, hogy a jelenlegi divatot meglovagolva én is beálljak a sorba. Mindenképp olyan dolgot akartam csinálni, aminek van mélysége. Sötét, elvont, de mégis dallamokkal teli és érzelem dús. Olyasmit, ami egyszerre hideg és meleg, könnyed és nehéz, tiszta és piszkos. Tehát a Mystake név a lágyabb oldalamat takarja, stílusjegyeiben a trip-hop-ot, a dark ambientet, a downtempot és a chilloutot foglalja magába, némi filmzenés hatással. Hogy mire is számíthattok ha ezt látjátok a tracklistben? Mindenképpen megnyugvásra és kikapcsolódásra! Bepillantást nyerhetsz egy más világba, elgondolkodhatsz az élet nehezebben emészthető dolgain.

6) Ezek után vétek lenne, ha nem kérdeznék rá a Halves névre keresztelt Noisettel való közös projectedre. Ha jól hallottam most dolgoztok is valamin.
Noisettel (aka Unabomber) már jó néhány éve csinálunk közös zenéket, és a 2009-es év végén határoztunk úgy, hogy létrehozunk egy mellék projectet kettőnk alkotásainak. A Halves drum & bass, halfstep, hardcore és dubstep jegyeket hordoz magában. A munkálatok az elmúlt időszakban sajnos kicsit lelassultak, mivel mindkettőnk dolgozik a zenélés mellett, és nagyon ritkán van lehetőségünk találkozni, de mindenképp tervbe van véve egy album megjelentetése az idei év folyamán!

7) Ha lehetne egy ilyen kívánságod, akkor ki lenne az az előadó, akivel egy közös számot elkészítenél?
Egyet nehéz választani, de nagyon szívesen dolgoznék a The Outside Agency-vel, esetleg Cooh-al vagy Panaceával.

8) Eddigi karriered során mit tartasz a legnagyobb sikerednek? A megannyi kiváló alkotásod közül melyik az a szám vagy remix, ami a legjobban közel áll a szívedhez?
Nincs konkrét dolog, amit ki tudnék emelni az eddigi karrieremből. Azt tartom a legnagyobb sikernek, amit eddig elértem. Soha nem gondoltam volna, hogy több mint 10 európai országba eljutok a zeném miatt. Azt pedig pláne nem, hogy egyszer ausztrál, francia, német vagy amerikai kiadók gondozásában jelennek meg az alkotásaim.
Saját zenéim közül nehéz kedvencet választani, a legsikeresebbek talán a következők voltak: Show Me How To Cry, Daemons Stay In Hell, Crackup, Computers. Jelenleg pedig a most készülő albumom anyaga áll a legközelebb a szívemhez.

9) Mit hallgatsz mostanában és kik a kedvenc előadóid?
Mostanában inkább metal zenéket hallgatok, mint pl. Deftones, Superbutt, Synthetic Breed, Divine Heresy. Nagy kedvenceim még a Korn, Slipknot, Machine Head, Mesuggah. A lényeg hogy jó mélyre legyenek hangolva a gitárok! Hosszú lenne minden stílusból felsorolni a kedvenceimet, de nagyvonalakban ezeket szeretem még: Moderat, Massive Attack, Hecq, Soap & Skin, DJ Hidden, Eye-D, Cooh, Gancher, Mindustries, N-Vitral, Tipper, Yann Tiersen, The Prodigy

10) Leginkább melyik stílusokban érzed otthon magad és véleményed szerint ezek a stílusok mennyire dominánsak a magyar zenei életben?
Közel áll hozzám a drum & bass, a hardcore, a hardtechno, a metal, a hip-hop, de sorolhatnám még a lágyabb zenei stílusokat is, egészen a szimfonikus zenéig. Az undergroung elektronikus műfajoknak, mint pl. a hardcore vagy a drum & bass, nincs igazából kultúrája otthonunkban, inkább csak Budapesten vannak nagyobb bulik. A metal és a rock az elmúlt évtizedben egyre dominánsabb lett, persze nem említhető egy napon a hip-hop kultúra dominanciájával. Az általam felsorolt stílusok közül talán a hip-hop jelenleg a legismertebb, valamint a média által leginkább támogatott és elfogadott.

11) A most következő kérdés kicsit kényes témát érint, mivel a magyarországi partyarcokról lenne szó. Mint DJ, számomra is sokszor nehéz döntés a számok kiválasztása, néha muszáj kompromisszumot kötnöm és nem a legütősebb szettet letolnom, mert talán nem mindegyikre lennének még felkészülve, lehet, hogy sokak számára túl kommerszen is hallatszana az a track.
Fellépéseidnél Te mennyire játszol magadnak és mennyire a közönségnek?
Én anno a zeneszerkesztéssel kezdtem, nem pedig DJ-ként szereztem hírnevet. Így általában aki elhív zenélni, valamint a partyarcok akik megjelennek a buliba ahol játszom, az tudja, hogy mire számíthat. Van egy saját stílusom, amivel megpróbálok érvényesülni. Nem szoktam kompromisszumot kötni, hogy most épp egy keményebb vagy egy lágyabb szettet játsszak. Amúgy sem hívnak sűrűn liquid vagy neuro központú buliba, ahol ügyelnem kellene arra, hogy ne ürítsem ki a termet 5 perc alatt…

12) Ha nem titok, kérlek mesélj a jövőbeli terveidről.
Az idei évre azt a célt tűztem ki, hogy mindhárom zenei projectemmel szeretnék egy nagyalbumot elkészíteni. Mystake kapcsán ez már megtörtént az év első felében, most éppen a Mystification albumon dolgozom. Előzetesként erről annyit mondanék, hogy a Black Hoe Alimony kiadónál fog napvilágot látni, digitális formátumban, előreláthatólag valamikor az ősz folyamán és 8 számot fog tartalmazni. Aztán ha ezzel meg vagyok, akkor jöhet a Halves album is. Nagyvonalakban ezek a tervek a jövőre nézve.

13) Mivel foglalkozol ha épp nem zenélsz?
Március óta a Continental Teves kft.-nél dolgozom, tehát az időm nagy részét sajnos a munka emészti fel. Emellett amikor van rá időm és lehetőségem szeretek sportolni, és persze most hogy itt a nyár, nem maradhatnak el a kerti partik és a strandolás.

14) Mi a véleményed az "ECHO for PRESiDENT" projekctről és magáról az ECHO blogról?
Bevallom őszintén hogy idén, amikor először megkerestetek, akkor ismerkedtem meg a blog oldallal. Azóta követem a történéseket a honlapon, és csak pozitívan tudok nyilatkozni a weboldalról! Nagyon jó hogy vannak ilyen és ehhez hasonló blogok, amelyek ilyen széles körben foglalkoznak az elektronikus zenével, mind a mainstream, mind az underground stílusokkal egyaránt! Az "ECHO for PRESiDENT" project pedig mindenkinek nagyon jó lehetőség arra, hogy megismertesse szélesebb körben a nevét a zenerajongókkal. Mindenképp jó ötlet volt útjára indítani ezt a mixműsort!

Köszönöm az interjút, és sok sikert kívánok a blogotokhoz!

Mystification "ECHO for PRESIDENT!" #16 mixtape

DOWNLOAD
DOWNLOAD [mediafire]
Tracklist.:
01. Mystification - Vanity
02. Cooh - Gerdan
03. Mystification - Tell Me
04. Mystification - Unexplainable Feeling (2011 Rework)
05. Switch Technique - DID
06. Mystification - Feel The Core
07. Mystification - I Always Will
08. Gancher & Ruin vs. Machine Code & DVK - Dog Bite
09. Svetec feat. Sepromatiq - Fog Descend
10. Mystification - Tangle Of Life
11. Counterstrike & Dean Rodell - Headbanger
12. Mystification - Save Us
13. Mystake - Oblivion
14. Mystake - Oblivion (Gancher Remix)

Mystification on Soundcloud
Mystification on Facebook
Mystake on Soundcloud
Mystake on Facebook
Halves on Soundcloud
Halves on Facebook

0 megjegyzés: